Please enable JavaScript.
Coggle requires JavaScript to display documents.
Bullying - Coggle Diagram
Bullying
-
Cyberbullying is bullying with the use of digital technologies. It can take place on social media, messaging platforms, gaming platforms and mobile phones. It is repeated behaviour, aimed at scaring, angering or shaming those who are targeted. Examples include:
-
sending hurtful, abusive or threatening messages, images or videos via messaging platforms
-
Face-to-face bullying and cyberbullying can often happen alongside each other. But cyberbullying leaves a digital footprint – a record that can prove useful and provide evidence to help stop the abuse.
-
-
-
-
-
-
Il bullo è una persona debole e insicura e per questo motivo ti provoca sempre quando sei da solo. Se starai insieme ad adulti o ai tuoi compagni, difficilmente il bullo si avvicinerà a te!
-
Se un tuo compagno o un tuo amico ti ha confidato di aver subito atti di bullismo, parlane con i tuoi insegnanti. Ricorda: questo non significa fare la spia o tradire il tuo amico. Significa aiutarlo a combattere i bulli
Se non vuoi incontrare il bullo cerca di cambiare strada. Segui un altro percorso quando vai a scuola, specialmente se sei da solo. Cerca inoltre di non andare al bagno quando non c'è nessuno e circondati sempre dei tuoi amici
-
Il metodo migliore per sconfiggere un bullo è metterlo in imbarazzo. Devi fargli capire che sei più simpatico e intelligente di lui. In questo modo tutta la sua insicurezza verrà a galla, si sentirà inferiore a te e ti lascerà in pace.
-
Se un bullo ti dà fastidio annota sul tuo diario tutto quello che succede. Il diario ti aiuterà nel tempo a capire e a ricordare come sono andate esattamente le cose
Bullying is a prevalent form of youth violence, particularly in school settings. As illustrated in the examples above, it is defined by aggressive behavior (i.e., behavior that is intentional and mean) that occurs repeatedly over time and within the context of a power imbalance.