L'AGRICULTURA A TEMPS PARCIAL: Aquest fenomen cada vegada és més comú, i es perque com la població ja no pot viure de l'explotació de les terres, molta gent ha anat abandonant el camp, per a treballar amb un millor salari en el turisme o l'indústria. Però decideix seguir gaudint de treballar les seves terres en el seu temps lliure, de manera complementària. Aleshores orienta la seva producció cap a l'autoconsum i ven els excedents. Un fenomen semblant és l'agricultura d'oci, que és aquella practicada pels habitants d'una ciutat com a activitat de temps lliure, per a desconectar, relaxar-se... A les ciutats, recentment han aparegut horts urbans, que solen ser solars abandonats que s'han posat en cultiu, en sistema de cooperativa o parcel·les llogades.
-