Please enable JavaScript.
Coggle requires JavaScript to display documents.
T1. 1.4 La Política de l'Educació Social: entre el sistema i l'…
T1. 1.4 La Política de l'Educació Social: entre el sistema i l'acció
Política de l'Educació Social és
bàsica per a situar la matèria
intersecció entre l'enfocament
estadocènctis
dimensió vertical
horizontal
comunitat política reduïda, no jerarquitzada
basat en realcions directes "cara a cara"
zona de confluència entre
"Sistema"
diferents tipus d'accions socials
estratègiques/orientades a l'èxit
"Món de la Vida"
comunicatives/orientades a l'enteniment
dimensions
analítica
Estudia les finalitats socioeducatives de les opcions constitucionals
Anàlisi de principis i vies d'intervenció derivades d'articulació legal en matèria social
Observació de criteris que regeixen la provisió col·lectiva de serveis públics
Investigació de possibilitats de la comunitat per a definir i articular respostes a les necessitats socioeducatives
pràctica
Educar mitjançant el desenvolupament de programes socioeducatius
Ensenyar mitjançant programes socioeducatius
Incloure programes l'autoconsciència de responsabilitats:
subjectes
comunitat
administració
Habermas
importància de les iniciatives solidàries: 'Món de la Vida'
El Món de la Vida, es regeix per criteris de racionalitat
Tecnoestructura es basa en criteris de l'economia, poder i burocràcia
J. Hernández
gràficament aquesta "
zona problemàtica
", entén a la societat com:
esta zona preocupa i ocupa a la Pª eduso
sistema
Món de Vida
Habermas i Hernández proposen
Estructura basada en l'Acció Comunitària des de l'àmbit dels Serveis Socials
intervenció ha de ser en benefici de l'interés dels usuaris del programa socioeducatiu
Es tracta d'educar en la Comunitat i des de la Comunitat
Poch, assenyala diferències entre
Comunitat
Unitat natural i espontània
Manera de ser - eres en la comunitat
Integració d'elements
En l'axiologia predominen els valors unitius
Predomina l'ètic
Justícia distributiva
Societat
És artificial
Manera d'estar – estàs en la societat
Suma d'elements
En l'axiologia predominen els valors divergents
Predomina el jurídic
Justícia commutativa
Acció comunitària
programa d'acció coordinat i sistemàtic
diferents moments històrics
processos d'autoajuda entre iguals
accions en que l'Estat es va implicara en els problemes socials
Àmbit propi de la Política de l'Educació Social
Horitzontal
intervenció de les polítiques socioeducatives de l'administració
Propi de la tecnoestructura
Visió estadocèntric d Pª eduso
Vertical
Ambient fomenta l'autoajuda
l'autonomia de la comunitat i de l'individu
Enfoque de la Política de la Educación Social
importància de la participació cívica i comunitària
Aprofundir sobre la democràcia
relacions de l'Estat amb la societat civil
Democratitzar i enfortir el paper de l'Estat