Please enable JavaScript.
Coggle requires JavaScript to display documents.
T2. 2.4. Els Drets Humans com a marc de referència de la Política de l'…
T2. 2.4. Els Drets Humans com a marc de referència de la Política de l'Educació Social
"societat global" conformada per
nacionals
religiosos
culturals
amb interessos i drets irreconciliables
Pª ha perdut capacitat de defensa dels drets individuals, deixant-se portar x
nacions sobre unes altres
grups financers enfront dels treballadors
estaments econòmics enfront dels governs
socialització de pèrdues i la privatització de beneficis
Democràcia
reconeixement de drets de la ciutadania, que l'Estat ha de garantir
és necessari una normativa que els establisca
Declaració Universal dels Drets Humans
proclamada per l'Assembles General de les Nacions Unides en París, després de la SGM
Essencial del projecte de la UE: projecte moral
espai universal de reconeixement d'indentitats i de defensa dels Drets Humans
basa en la pau duradora de Kant
unió de la democratització dels Estats nacionals
Drets recollits en la Declaració 1948, 3 blocs:
BLOC LIBERAL
imposen límits a l'Estat
dret a la no discriminació per
raça
color
sexe
idioma
religió
opinió política
origen nacional/social
posició econòmica, etc.
dret a la vida, llibertat i seguretat
prohibició de l'esclavitud i la servitud
principi de presumpció d'innocència
dret a l'honor
dret d'asil en cas de persecució
dret a la propietat,etc.
BLOC DEMOCRÀTIC
llibertat política i exigeixen una funció positiva de l'Estat
destaquem la llibertat de consciència i religió
lliberat de
opinió i expressió
reunió i associació
dret de participació política
BLOC SOCIAL
tenen idea inspiradora la igualtat
dret a la seguretat social
dret al treball en condicions equitatives i a protecció de la desocupació
dret a igual salari per igual treball
llibertat de sindicats
el dret a descans i vacances
dret a un nivell de vida adequat
dret a l'educació,etc.
Drets reconeguts x la Declaració són
civils
polítics
econòmics
socials
culturals
caracterítstiques:
Iguals i universals
Inalienables
Indivisibles
Article 26 de la Declaració estableix:
Dret a l'educació
L'educació tindrà per objecte
ple desenvolupament de la personalitat humana
enfortiment del respecte als drets humans i a les llibertats
Pares i mares tindran dret preferent a triar el tipus d'educació als fills
Congrés Internacional sobre Educació en Drets Humans i en Democràcia
procés educatiu havia de ser democràtic, basat en la participació
finalitat: societat puga millorar la seua qualitat de vida
Com a resultat:
Informe sobre los logros y los fallos registrados en el Decenio de las Naciones Unidas para la educación en la esfera de los derechos humanos
Una dècada després (2004) es va realitzar aquest informe
Conclusió: problema en les metodologies, volien ensenyar els DDHH, però fomentant el seu aprenentatge des de la vida quotidiana
Com a conclusió:
Establir una relació entre
Drets humans
permetent que aquests siguen entesos en el propi entorn cultural
Experiències de la vida real
Estats
governs
Compromeses a desenvolupar els drets
debem:
exigir-los
impedir els abusos de poder
Institucions internacionals